شناسه خبر : 45144
یکشنبه 19 ارديبهشت 1395 , 12:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عاشقانه روز هفتم کاروان لبیک یاحسین4/تصاویر

این جانبازان بودند که با دیدن دو گنبد طلایی باب الحوائج و جواد الائمه، چونان ابر بهاری اشک می ریختند. با نزدیک شدن به حرمین کاظمین تلالؤ نور وجود پدر و پسر ولی عهدمان امام رضا (ع) بیشتر و بیشتر می شد...

فاش نیوز- طبق قرار معلوم، صبح زود همه بار سفر و ترک کربلا را می بندند و وسایل را تحویل می دهند. برای حرکت به سوی زیارتگاه جواد الائمه و باب الحوائج موسی بن جعفر کمی تاخیر ایجاد می شود ولی با تدابیر مسئولین بالاخره شهر کربلا را به مقصد کاظمین ترک می کنیم. در راه یکی از مسئولینِ گروه ها که خود رزمنده بوده است، از خاطرات جبهه خود به گونه ای شیوا تعریف می کند که همه اهالی اتوبوس به خاطره های زیبای او گوش می دهند.

نزدیک ساعت یک از خیابان های شهر گذشته و دم دربِ هتلِ در نظر گرفته شده، پیاده می شویم. مدتی طول می کشد تا همه جا به جا شوند و ناهار بخورند.
کمی که می گذرد، برنامه هماهنگ و جمعی اعزام به حرم امام جواد(ع) و امام کاظم(ع) را برای ساعت پنج بعد از ظهر اعلام می کنند.
ساعت که چهار می شود و به لابی هتل می آیی، می بینی که جمع کثیری از جانبازان آماده حرکت هستند و برای رفتن به حرم سر از پا نمی شناسند!
با فرا رسیدن ساعت پنج، همه با پرچم های زیبا و پر معنا از هتل به سوی حرم کاظمین حرکت می کنند.
متاسفانه کاظمین که خاکش میزبان دو امام بزرگوار است، از وضعیت راه و خیابان و نظافت بسیار بدی برخوردار است و حتی جانبازان ویلچری در مسیر، کمی به مشکل در گذر از پیاده رو ها و خیابان های تخریب شده شهر برخوردند اما هیچ یک از این مشکلات اثری بر حال و هوایشان نداشت.
مثل روزهای قبل سید مالک در جلوی صف جانبازان حرکت کرده و به مداحی و مرثیه سرایی می پرداخت و این جانبازان گران قدر بودند که با دیدن دو گنبد طلایی باب الحوائج و جواد الائمه، چونان ابر بهاری اشک می ریختند. با نزدیک شدن به حرمین کاظمین تلالؤ نور وجود پدر و پسر ولی عهدمان امام رضا (ع) بیشتر و بیشتر می شد و سرانجام این فراق نیز به پایان رسید و همه برای زیارت و نماز مغرب به سویی از این حریم بهشتی قدم گذاردند.

 حرم امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) بسیار شلوغ بود و خواندن نماز جماعت واجب تر. برای همین همه ابتدا در صفوف نماز ایستادند و نماز مغرب را اقامه کردند و بعد دیدار با پسر رعنا و عاشق امام رضا و امام کاظم پدر رنج دیده و غریب امام رئوف...
چه حال و هوای عجیب و صمیمی ای دارد صحن کاظمین. مثل صحن امام رضای خودمان اما با یک فرق بزرگ. این که امام رضا هیچ گاه به قولی سرش خلوت نمی شود اما امام جواد و امام کاظم از نظر زائر هنوز به گرد پای مشهد خودمان نمی رسد.

همه بار حرف های دل را زمین می گذارند و تا هر وقت که بخواهند با دو آبرودار این سرزمین راز دل می گویند.
این آخرین زیارتگاه اهالی کاروان لبیک یاحسین 4 در این سفر معنوی و دلچسب است.

عکس و گزارش از شهید گمنام

 تصاویر قابل بزرگ شدن و کلیک کردن هستند

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi